Angående problem att spara lösenord som byts

Vi har de senaste veckorna fått många fler mail än vi brukar få om att det inte går att spara nya lösenord. Efter en hel del felsökning så är vi övertygade om att problemet i de flesta fall beror på att användarens dator per automatik sparar lösenord.  Att spara lösenord är inte bra och det förhindrar er att skapa nya!

 

Vår rekommendation är att ni på enheter som har nyligen uppdaterade versioner av webbläsarna Chrome och Edge kontaktar er egen IT-support. Be dem att ta bort funktionen med sparade lösenord och att tömma datorns cacheminne. Efter dessa åtgärder är vår erfarenhet att problemen med lösenord har löst sig.

Användarnamn

Era användarnamn är aldrig er mailadress utan en kombination av ert namn och ibland med tillägg av ett par siffror. Användarnamnet står i det mail ni får när ni skickar efter en ny lösenordslänk. Har ni inte kvar mailet, går det bra att kontakta oss på supportmailen: bpsd.sus@skane.se

Nytt lösenord

Behöver du byta ditt lösenord kan du klicka på rutan Glömt lösenord på hemsidans startsida eller på länken på registrets inloggningssida. Du får då ett mail till den mailadress som vi har i vårt system.
Mailet innehåller dels ditt användarnamn, men också en länk där du skapar ditt personliga lösenord. Länken fungerar i sju dagar och bara om det är mindre än ett år sedan du var inloggad senast.

Missar du att aktivera länken eller om det var längre tid än ett år sedan du var inloggad senast, så måste du maila oss på vår supportmail (se ovan för mailadress).

Använd BPSD-registret i datorn

Ännu är BPSD-registret inte fullt anpassat för att användas i mobiler eller i läsplattor. När du byter ditt lösenord måste du därför göra det på en dator.