Toppfält: innehåll

Utbildning för administratörer/användare

Administratörsutbildning (Grundläggande utbildning)

När enheten/kommunen/verksamheten har bestämt sig för att ansluta sig till BPSD-registret anmäler man sig till vår 2,5-dagars administratörsutbildning. Utbildningen kräver fysisk närvaro.
Vi rekommenderar att varje enhet satsar på att utbilda multiprofessionella team med olika yrkesprofessioner från både HSL och SOL samt chef.
Syftet med administratörsutbildningen är att alla ska ha minst samma grundläggande kunskaper om BPSD-registret. Mer om detta kan du läsa på fliken ”Att ansluta en enhet”.
Administratörsutbildningens innehåll, kursmål, program (dec 2024)

 

Datum för administratörsutbildningen

BPSD-registrets kansli genomför inte administratörsutbildningen utan vi hänvisar till kommunernas och verksamheternas egna certifierade utbildare. Information om planerade utbildningarna sprids lokalt.
Vid administratörsutbildningen krävs fysiskt närvaro och utbildningen är på 2,5 dagar.
För att få inloggningsuppgifter krävs närvaro båda heldagarna och för att få utbildningsintyg krävs närvaro även vid halvdagen.

När man deltar i vår administratörsutbildning sparar vi deltagaruppgifter så som för- och efternamn, mailadress, yrkeskategori samt vilken enhet användaren är behörighet vid (inga personnummer eller postadresser lagras av oss).
Information om sparade uppgifter  (jan 2024, version 1.2)

 

Vår förhoppning är att alla kommuner och privata verksamheter som idag saknar utbildare, ser fördelarna med att satsa på att utbilda egna certifierade utbildare. Information om vilka kommuner & privata verksamheter som har egna certifierade utbildare finner du i filen nedan:
Lista över kommuner och privata verksamheter med certifierade utbildare (dec 2024)

 

Kostnad

Utbildningarna är kostnadsfria, men BPSD-registret tar ut en självkostnadsavgift för utbildningsmaterial à 400 kr per person exkl. moms.
Övriga kostnader kan tillkomma för till exempel fika, lunch, lokal eller dylikt, men detta är utanför BPSD-registrets ansvar och beslutas samt informeras lokalt av de kommuner/verksamheter som ansvarar för genomförandet av respektive utbildning.

 

Anmälan till administratörsutbildningen

Anmälan görs enligt aktuell kommun/verksamhets policy och sker lokalt i samarbete med kommunen/verksamhetens egna certifierade utbildare.