5 januari 2017
God fortsättning på det nya året!
Vi hoppas ni har haft det bra under Jul- & Nyårshelgerna!
Vår support håller stängt även över Trettonhelgen samt på måndag, men från och med tisdagen den 10 januari är vi fullt bemannade igen & supporttelefonen är öppen under våra vanliga tider. (Tisdagar – fredag mellan kl. 9-12 och 13-16)
Förändring gällande inloggning
Under helgerna har det skett en första förändring när det gäller inloggningen till registret. För att kunna hålla våra system aktuella, krävs att man som användare är inloggad minst 1 gång per år; om inte, så inaktiveras behörigheten.
Det krävs också att man går in och själv byter sitt lösenord 1 gång per år; om inte, så inaktiveras också behörigheten.
Eftersom detta är en ny funktion, så kommer många av er att mötas av en textruta när ni loggat in. Textrutan informerar om att du måste byta ditt lösenord då det är mer än ett år gammalt. Så snart detta är gjort, så fungerar alla behörigheter och inloggningsuppgifter som vanligt.
Observera att om det är mer än ett år sedan du var inloggad senast, så kommer din behörighet att bli inaktiverad även om du byter lösenord.
Då ber vi dig vänligen att kontakta oss antingen på vår supportmail (bpsd.sus@skane.se) eller via vår Support-ruta på hemsidan. Tänk på att ange dina kontaktuppgifter samt vilka enheter du är behörig vid, så att vi enkelt kan hitta dig i systemet.
Hur ska lösenorden se ut?
Ert nya lösenord måste innehålla minst 8 tecken varav minst en liten bokstav, minst en stor bokstav samt minst en siffra eller specialtecken.
(Sithskort berörs inte av ovanstående förändring).
Framöver tillkommer också funktionen att ni själv ska kunna byta era glömda lösenord. Detta är ett smidigare och snabbare sätt, än att ni ska behöva vänta in oss i supporten.
Vi hoppas att detta inte ska orsaka allt för mycket bekymmer för er och tror att det blir bättre när väl funktionen är helt igång!